مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان باغملک به معرفی  طرح‌های مکمل یاری دانش آموزان در این شهرستان پرداخت.

مریم براتی، مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان باغملک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: طرح مکمل یاری آهن ویژه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه و همچنین ارائه مکمل ویتامین D در آموزشگاه های پسرانه و دخترانه در سطح شهرستان به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: و از مدیران آموزشگاه های مجری انتظار داریم تا طبق جدول زمانبندی و در طی سال، به تناوب این مکمل ها را در اختیار دانش آموزان قرار دهند و بر مصرف دانش آموزان نظارت داشته باشند چرا که این مسئله تاثیر بسزایی بر سلامت دانش آموزان خواهد داشت.

براتی  با برشمردن نقش کوله پشتی دانش آموزان در پیشگیری از ناهنجاری های ستون فقرات عنوان کرد: دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی در سنین رشد قرار دارند و استفاده مداوم از کوله پشتی های غیر استاندارد و به شیوه نادرست می تواند آسیب های جبران ناپذیری را بر ستون فقرات آنان ایجاد کند.

مسئول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس شبکه بهداشت و درمان باغملک گفت: وزن کیف یا کوله پشتی باید ۱۵-۱۰ درصد وزن دانش آموز باشد و در حالت طبیعی کوله پشتی پس از آویزان شدن با 2 بند باید حدود ۳ سانتی متر بالاتر از خط گودی کمر قرار گیرد.

وی عنوان کرد: داشتن یک لایه اسفنجی در پشت کیف باعث می‌شود که فشار بر روی ستون مهره‌ها کمتر شود و بهتر ویژگی ها برای خرید کوله پشتی دانش آموزان باید از سبک‌ترین مواد تهیه شده و بند اسفنجی و پهنی داشته باشد.

براتی در پایان گفت: بندهای کیف دانش آموزان باید قابل انعطاف داشته و قابلیت تنظیم روی شانه هاو کمر را داشته باشد.

 انتهای پیام/م

ارائه طرح های مکمل یاری دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.